כנימה אצברית

הידעתם ששיחי הצבר שכל כך מזוהים עם הנוף הארץ ישראלי בכלל הובאו לארץ ממקסיקו? הצבר שידוע גם בכינוי סברס, נפוץ מאוד ברחבי הארץ, הוא משמש כגדר חיה ופרותיו הקוצניים מתוקים למאכל וידועים כבריאים, עשירים בסיבים, סידן ומגנזיום. רבים נרתעים מקטיף הסברס בגלל הקוצים, אך כיום ישנם לא מעט זנים נטולי קוצים.

בעשור האחרון נטפלה לשיחי הצבר בארץ כנימה בשם אצברית ממאירה. זו כנימה טפילית שאף היא, מוצאה במקסיקו, והיא מחוללת נזקים רבים לצבר. שיח נגוע על ידי האצברית יכוסה במעטה לבן, לאחר מכן יצהיב ויתייבש, וכעבור חודשים ספורים ימות.

כמענה לבעיה יבאה קק"ל לארץ את החיפושית המקסיקנית שאוכלת את האצברית, בתקווה שהיא תתפשט בעקבות הכנימה. למרבה הצער המקסיקנית לא עומדת בקצב של הכנימה וקצב ההתפשטות שלהן אינו אחיד.

ביו בי, מפעל ייחודי שמגדל אויבים טבעיים להדברה ביולוגית של מזיקים במטרה לצמצם את השימוש בחומרי הדברה כימיים, משווק את חיפושית הקריפטולמוס. הקריפטולמוס, או בקיצור קריפטו, אוכלת בעיקר כנימות קימחיות, ואילו האצברית היא לא האוכל המועדף עליה. שמענו מכמה לקוחות שאם מכסים את מוקד הכנימות ברשת צפופה לאחר פיזור הקריפטו, הקריפטו אוכל את האצברית בתאבון.

פשוט וקל להחזיר את הטבע לאיזון ולהביא קירפטו (מושיות) אליכם לגינה, לחצו כאן!

לפני הזמנה כדאי לצור קשר ולוודא שהזמנתם את הכמות הנכונה.

ותמיד כדאי לקרוא את הנחיות השימוש לפני קבלת המשלוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Scroll to Top
גלילה למעלה