איך חרק נושם?

חרקים נושמים מהעור, ידעתם?

בצידי גוף החרק ישנם צינורות נשימה הנקראות טריכאות, אלו חורים זעירים המובילים את החמצן מהאוויר לתאי הגוף, ולא על ידי נוזל כמו אצל בעלי חיים אחרים או אצל בני אדם. הודות למערכת הנשימה הזו יש לחרקים אנרגיה רבה זמינה, דבר שעוזר להם מאוד כשהם בורחים מטורף, או רודפים אחרי המזון שלהם. מערכת הנשימה הזו מתאפשרת רק בגופים קטנים, שבהם החמצן לא צריך לעבור מרחק גדול, אצלנו, בני האדם זה לא היה עובד…

ובכן, למדנו שחרקים נושמים דרך העור, ובדרך כלל זה ממש נפלא בשבילם, אלא אם כן מישהו ריסס לפני כן את העלה שהם התכוונו להתמקם עליו בשמן נים בי.  ואז הם יהיו בבעיה… אמנם הנים בי אינו רעיל, הוא מופק מזרעי עץ האזדרכת ההודי ומאושר לשימוש בחקלאות אורגנית, אבל הוא נדבק לעור החרק, סותם את נקבוביות הנשימה ולא מאפשר לו לנשום. בשל כך הנים בי פועל בשני מקרים:  הראשון, הדברת מזיקים, והשני הרחקת מזיקים ומחלות עלים. בנוסף הוא משפר את פעולתם של חומרי הדברה אחרים, השמן עוזר לריסוס להגיע לתוף הגוף של החרק המזיק.  

בעזרת הנים בי אפשר להרחיק מהעלים את עש הטבק, אקרית הקורים, כנימה קימחית ועוד. ויתרון נוסף של הנים בי הוא במניעת פטריות כמו קימחונית, שכבת ההגנה  שלו מקשה על הפטריה להגיע לעלה. במקרה של פייחת, השמן אמנם לא פותר את הבעיה אבל הוא מייבש אותה.

בקבוק השמן מגיע עם מזרק. יש לקחת מיכל ריסוס ולמלא אותו ב-1 ליטר מים ו-10 מ"ל נים בי. לערבב היטב ולהתיז על העלים משני הצדדים כך שהשמן יעטוף את העלה היטב. לרוב צריך לרסס כמה פעמים עד להשגת תוצאות רצויות וחשוב שהריסוס יגיע לשני צדדי העלה. הנים בי לא פוגע באוייבים טבעיים, כך שחצי שעה אחרי הריסוס אפשר כבר לפזר את המועילים.

לגבי אכילת עלים או פרות שרוססו בשמן נים בי, הנחיית השירותים להגנת הצומח לחומרים הכי קלים שקיימים היא המתנה של שלושה ימים. בפועל  מקובל לשטוף ולצרוך אפילו באותו יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Scroll to Top
גלילה למעלה